ΚΙΝΗΣΗ
"ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ"

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με το ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ η κυβέρνηση και η ΟΛΜΕ διαλύουν τα σχολεία της ςργαζόμενης νεολαίας και τη ρίχνουν στην ανιδίκευτη εργασία-Συνεχίζουν την πολιτική της βιομηχανικής και κοινωνικής υπανάπτυξης (04122008) >>
Για το αναλυτικό πρόγραμμα των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ (04122008) >>
Να ξεσκεπάσουμε το φασιστικό κίνημα ενάντια στα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ) (30122008) >>
Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΦΑΙΟΚΟΚΚΙΝΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ-ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΜΠΟΤΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ (27122008) >>
ΟΣΕΠ-ΤΕΙ: Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (170909) >>
Να ξεσκεπάσουμε το φασιστικό κίνημα ενάντια στα ΤΕΙ-Να αποδοθούν επιτέλους στους απόφοιτους των ΤΕΙ τα επαγγελματικά τους δικαιώματα (150909) >>
Οι 4 κομματικές ηγεσίες με εργαλείο την ΟΛΜΕ προχωρούν στη διάλυση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. (13062006) >>
ΑΦΟΥ ΣΚΟΤΩΣΑΝ ΤΗΝ ΤΕΕ, ΤΩΡΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΤΗΝ «ΚΛΑΙΝΕ» email που στάλθηκε στα σχολεία της μέσης εκπαίδευσης στις 150906
Η ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (31082006) >>
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΘΟΔΕΥΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ-ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΚΛΕΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΟΣΑ ΤΕΕ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ ΚΑΙ ΦΟΙΤΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ-ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΒΑΣΑΝΙΣΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (18052006) >>
Το ψευτοΚΚΕ τοποθετείται και τυπικά υπέρ της κατάργησης της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και την αφαίρεση κάθε δυνατότητας μόρφωσης και εκπαίδευσης της εργατικής τάξης και της φτωχολογιάς (11042006) >>
Η συνάντηση των ευρωπαϊκών «κομουνιστικών» κομμάτων στην Αθήνα στις 8/4/2006 με θέμα την ανατροπή της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής (11042006) >>

 
 
 
 
 
 

ΑΦΟΥ ΣΚΟΤΩΣΑΝ ΤΗΝ ΤΕΕ, ΤΩΡΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΤΗΝ «ΚΛΑΙΝΕ»

Ο Ν. 3475/2006 για την τεχνική εκπαίδευση και οι υπουργικές αποφάσεις που ακολουθούν θεσμοθετούν τις θέσεις της ΟΛΜΕ (με τις οποίες δεν διαφωνεί καμιά παράταξη που εκπροσωπείται σε αυτήν) για την κατεδάφιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της κατάρτισης.
Στο ΕΠΑΛ δίνεται έμφαση στα μαθήματα γενικής παιδείας, μειώνονται οι ειδικότητες και οι τομείς και εφαρμόζεται η πολιτική της αποειδίκευσης της ΟΛΜΕ. Το ΕΠΑΛ είναι ένα σχολείο-υβρίδιο με νοθευμένο τον τεχνικό και επαγγελματικό του χαρακτήρα υπέρ της γενικής εκπαίδευσης. Είναι το θεσμοθετημένο πια «μεταβατικό» στάδιο της ΟΛΜΕ με τελικό σκοπό την μετατροπή του στο ένα και μοναδικό τύπο σχολείου της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το γενικό λύκειο.
Το ΥΠΕΠΘ έκλεισε ήδη τα απογευματινά ΤΕΕ του ΥΠΕΠΘ και στα ΤΕΕ των άλλων υπουργείων δίνεται η δυνατότητα να μετατραπούν σε ΕΠΑΣ, διαφορετικά κλείνουν. Όμως για τις ΕΠΑΣ το ΥΠΕΠΘ και η κυβέρνηση δεν έχουν ανακοινώσει τίποτα μέχρι σήμερα ενώ οι σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ και των άλλων υπουργείων θα λειτουργήσουν εφέτος με διετές πρόγραμμα σπουδών αντί του τριετούς!
Αυτή είναι και η πραγματική διαφωνία της ΟΛΜΕ με την κυβέρνηση. Η λειτουργία αυτών των σχολών. Το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών θέλει να μην αφήσει τίποτα όρθιο, ενώ η κυβέρνηση λειτουργεί τα ΤΕΕ των άλλων υπουργείων με κάποιους όρους λειτουργίας των ΕΠΑΣ, όπως διετές πρόγραμμα κλπ, χωρίς όμως να έχει εξαγγείλει ένα πρόγραμμα για το περιεχόμενο αυτών των σχολών! Αυτή είναι και η μοναδική υποχώρηση του πρωθυπουργού, η παρέκκλισή του από το γενικό τετρακομματικό σχέδιο της διάλυσης που εκτελείται με την πολιτική ηγεσία της ψευτοαριστεράς και με την κυβερνητική ευθύνη του Καραμανλή. Σύμφωνα με την τακτική της ΟΛΜΕ θα έπρεπε να μετατραπούν όλες οι τεχνικές σχολές και σχολεία σε ΕΠΑΛ και στην συνέχεια σε γενικά λύκεια. Έτσι σε λίγα χρόνια δεν θα έμεναν ούτε τα ίχνη της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης. Τεχνική Εκπαίδευση και κατάρτιση για την ΟΛΜΕ και τα 4 κόμματα πρέπει να γίνεται μετά τα 18, μετά το γενικό λύκειο, δηλαδή να καταργηθούν!
Η ΟΛΜΕ που επέβαλλε με τις 4 κομματικές ηγεσίες την αποειδίκευση με συνέπεια και την μείωση των θέσεων εργασίας των τεχνικών συναδέλφων, δημαγωγεί σήμερα για την διατήρηση αυτών των θέσεων που χάνονται κατά χιλιάδες αλλά και για την μείωση των ειδικοτήτων και των τομέων και το κλείσιμο των 61 απογευματινών ΤΕΕ! Είναι προβοκάτορες. Αφού σκότωσαν την ΤΕΕ κάνουν τώρα ότι την κλαινε.
Τα 4 κόμματα και οι παρατάξεις που εκπροσωπούνται στην ΟΛΜΕ έχουν ακέραια την ευθύνη γι’ αυτό το έγκλημα της καταστροφής αυτής της τεράστιας παραγωγικής δύναμης που αποτελεί το δίκτυο των τεχνικών και επαγγελματικών σχολών. Ένα έγκλημα που το σχεδίαζαν χρόνια.
Στην Eπιτροπή της Bουλής ο πρόεδρος της συζήτησης για το προσχέδιο νόμου για την ΤΕΕ, σχολιάζει την διακομματική ομοφωνία ως εξής: «Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είμαι ευτυχής γι’ αυτήν τη διαδικασία. Καλόπιστα όλοι οι συνάδελφοι κατέθεσαν την αγωνία και τη σκέψη τους για την επαγγελματική εκπαίδευση που είναι μείζονος σημασίας».
Ο νόμος και οι υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα μεθοδεύουν την καταστροφή της κατάρτισης και την μετατροπή των υπολειμμάτων της τεχνικής εκπαίδευσης σε ΕΠΑΛ ως εξής:
• Η φοίτηση στις Επαγγελματικές Σχολές κατάρτισης (ΕΠΑΣ) θα είναι διετής και θα εγγράφονται μαθητές απόφοιτοι της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου ή του ΕΠΑΛ.
• ΕΠΑΣ μπορούν να δημιουργούν τα υπουργεία εκτός ΥΠΕΠΘ. Αυτή τη χρονιά λειτουργεί η Α΄ τάξη αυτών των ΤΕΕ.
• Οι σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ που περιλαμβάνουν πάνω από 16000 εργαζόμενους μαθητευόμενους θα λειτουργήσουν σύμφωνα με τον νόμο εφέτος με απόφοιτους γυμνασίου αλλά με διετές πρόγραμμα σπουδών αντί των τριών χρόνων.
• H A΄ τάξη του ΤΕΕ από τεχνική επαγγελματική μετατρέπεται σε τάξη γενικής παιδείας στο ΕΠΑΛ. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες θα δοθεί επίσης έμφαση στα μαθήματα γενικής παιδείας στην Β’ και στην Γ’ τάξη του ΕΠΑΛ.
• Οι ειδικότητες στα ΕΠΑΛ εισάγονται στην Γ’ τάξη. Στα ΤΕΕ τα δύο πρώτα έτη οδηγούσαν σε ενδιάμεσο πτυχίο και με το τέλος του Γ’ έτους οι μαθητές έπαιρναν πτυχίο και τα όποια επαγγελματικά δικαιώματα.
• Τα ΕΠΑΛ δεν συνδέονται με πρακτική άσκηση των μαθητών.
• Σύμφωνα με υπουργική απόφαση οι τομείς στην Β’ τάξη του ΕΠΑΛ μειώνονται σε 9. Καταργούνται οι τομείς κλωστοϋφαντουργίας, εφαρμοσμένων τεχνών, χημικών εργαστηριακών εφαρμογών και κομμωτικής.
• Οι ειδικότητες της Γ΄ τάξης στα ΕΠΑΛ είναι 17 ενώ στα ΤΕΕ ήταν 42.
• Συνολικά κλείνουν 61 ΤΕΕ του υπουργείου παιδείας κυρίως απογευματινά στα οποία φοιτούσαν κυρίως εργαζόμενοι μαθητές.
ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
1. Το 1997 στο 8ο συνδικαλιστικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ παίρνει την εξής θέση :
«προτείνουμε την ανάπτυξη πραγματικού Ενιαίου Λυκείου και όχι την απλή μετονομασία των διάφορων τύπων λυκείου (ΤΕΛ , ΕΠΛ ,ΓΕΛ) σε Ενιαίο Λύκειο» και «Στόχος αυτού του Ενιαίου Λυκείου θα είναι η ενιαιοποίηση των σχολικών επιλογών (γενικής και τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης)»
2. Ας δούμε και τις απαράδεκτες δηλώσεις της ΟΛΜΕ κατά των σπουδαστών των ΤΕΕ. Στο άρθρο του Δ.Σ της ΟΛΜΕ (δελτίο ΟΛΜΕ αριθμός 659, 8-1-1999, γράμμα στο Νίκο Τεμπονέρα ) διαβάζουμε:
«.....Το λύκειο γίνεται ο μεγάλος ιεροεξεταστής, που με δεκάδες εξετάσεις θα ξεχωρίζει τους αμνούς από τα ερίφια ξαποστέλνοντας τα δεύτερα, που θα είναι φυσικά και τα περισσότερα, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους υγειονομικής ταφής κοινωνικών αποβλήτων, που ονομάζονται Τ.Ε.Ε. ή προγράμματα κατάρτισης «απασχολήσιμων» ή ακόμη κέντρα εξειδίκευσης μελλοντικών ανέργων..»
3. Στις 16/12/2003 η ΟΛΜΕ πιέζει και απειλεί τον πρόεδρο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ να κόψει την χρηματοδότηση στις επαγγελματικές σχολές. Οι σαμποταριστές λένε: «Προτείνουμε να μη χρηματοδοτηθούν δράσεις που αφορούν τη δευτεροβάθμια τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση που παρέχεται από σχολές που δεν ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας. Και αυτό γιατί, η ενδεχόμενη χρηματοδότησή της θα συμβάλει στην ακόμη μεγαλύτερη πολυδιάσπαση των φορέων που προσφέρουν τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση. Αντί όλες οι σχολές να εποπτεύονται από το Υπ. Παιδείας, δίνεται η δυνατότητα να δημιουργούν ΤΕΕ όλα τα υπουργεία, τα οποία μάλιστα με τη γενναία χρηματοδότησή τους από το ΕΠΕΑΕΚ διογκώνονται. Όπως είναι γνωστό το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος είναι η ενσωμάτωση όλων των σχολικών μονάδων που παρέχουν Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στο ΥΠΕΠΘ».
4. Στις 6-10-2004 στις θέσεις της: «Η ΔΟΜΗ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ » αναφέρει:
«ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Πρωταρχικό στοιχείο της εκπαιδευτικής μας πρότασης είναι η ανάπτυξη ενός τύπου σχολείου στη λυκειακή βαθμίδα, του Eνιαίου Λυκείου, στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με στόχους:
α) την παροχή ουσιαστικών εφοδίων στους μαθητές μας για μια δημιουργική κοινωνική και επαγγελματική εξέλιξη των νέων,
β) την ενιαιοποίηση των σχολικών επιλογών (γενικής και τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης) και την απομείωση του κατανεμητικού ρόλου του σχολείου.
Και συνεχίζει παρακάτω:
«ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
Στο πλαίσιο της μεταβατικής περιόδου στην πορεία προς την καθιέρωση του Ενιαίου Λυκείου που προτείνουμε πρέπει άμεσα να αρθεί ο κάθετος διαχωρισμός του σημερινού «Ενιαίου Λυκείου» και της Τ.Ε.Ε με μέτρα που θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης. Στο μεταβατικό στάδιο, λοιπόν, δημιουργούνται δύο ισότιμοι τύποι λυκείου».
Και συνεχίζει παρακάτω:
«ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΕ
Είναι δυνατό, λοιπόν, το Επαγγελματικό Λύκειο να ανταποκριθεί στην ανάγκη αναβάθμισης της Τ.Ε.Ε. και να λύσει τα χρονίζοντα προβλήματά της:
Πιστεύουμε ότι αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν απαντηθούν θετικά και οι παρακάτω προϋποθέσεις:
• Άρση του κάθετου διαχωρισμού «Ενιαίου Λυκείου» – Τ.Ε.Ε.
• Αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης και ουσιαστική και ισότιμη ένταξή της στη λυκειακή βαθμίδα
• Υπαγωγή όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση στο ΥΠΕΠΘ.
• Ενιαίο τριετές σχολείο (ένας κύκλος σπουδών, ένα πτυχίο)
• Ενίσχυση της γενικής παιδείας»
http://www.olme.gr/2002/ekpaideutika0904.htm
Εξάλλου από τα πορίσματα της «2ης ομάδας εργασίας» του «7ου εκπαιδευτικού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ» (Θεσ/κη, 16-18 Δεκεμβρίου 2004) διαβάζουμε (σελ.1) τα εξής :
«Το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών υπήρξε από τους πιο σταθερούς υποστηρικτές της ιδέας του ενιαίου σχολείου στο επίπεδο της λυκειακής βαθμίδας σε όλη τη διάρκεια της μεταπολιτευτικής περιόδου» (!!!)
5. Στις 14/4/2005 στην «ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ 12ΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ» αναφέρει:
«ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ:
Η άμεση καθιέρωση 12χρονης υποχρεωτικής Δημόσιας και Δωρεάν εκπαίδευσης για όλους με άμεση προοπτική το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο με εξασφάλιση αντισταθμιστικών μέτρων οικονομικών και εκπαιδευτικών, που να το καθιστούν βιώσιμο
Η άμεση και ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ με στόχο και προοπτική την ισότιμη ένταξή της στη Λυκειακή βαθμίδα, με βάση τις αρχές που έχει υιοθετήσει η ΟΛΜΕ».
Οι αρχές που έχει υιοθετήσει η ΟΛΜΕ είναι αυτές που αναφέραμε πιο πάνω («Η ΔΟΜΗ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ »).
6. Στην «ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΟ 12Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ» στις 14/4/2005 αναφέρεται:
«ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Πρωταρχικό στοιχείο της εκπαιδευτικής μας πρότασης είναι η ανάπτυξη ενός τύπου σχολείου στη λυκειακή βαθμίδα, του Eνιαίου Λυκείου, στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με στόχους:
α) την παροχή ουσιαστικών εφοδίων στους μαθητές μας για μια δημιουργική κοινωνική και επαγγελματική εξέλιξη των νέων,
β) την ενιαιοποίηση των σχολικών επιλογών (γενικής και τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης) και την αποφυγή της πρώιμης κατανομής των μαθητών σε διαφορετικούς τύπους Λυκείων.
Tο Eνιαίο Λύκειο που προτείνουμε πρέπει να παρέχει στους μαθητές/μαθήτριες:
α) ολοκληρωμένη γενική μόρφωση και προεπαγγελματικά εφόδια και δεξιότητες, με στόχο τη διαμόρφωση πολιτών που θα έχουν συνείδηση των σύγχρονων προβλημάτων και θα είναι καλά προετοιμασμένοι να ενεργούν αποτελεσματικά για την αντιμετώπισή τους,
β) σύνολο επιλεγόμενων αντικειμένων, που στοχεύουν στην ικανοποίηση των ιδιαίτερων ενδιαφερόντων των μαθητών/μαθητριών.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
Στο πλαίσιο της μεταβατικής περιόδου στην πορεία προς την καθιέρωση του Ενιαίου Λυκείου που προτείνουμε πρέπει άμεσα να αρθεί η διάκριση του σημερινού «Ενιαίου Λυκείου» και της Τ.Ε.Ε με μέτρα που θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης. Στο μεταβατικό στάδιο, λοιπόν, δημιουργούνται δύο ισότιμοι τύποι λυκείου…»
http://www.olme.gr/2002/ekpaideutika12.htm
7. Στις 19/4/2005 η ΟΛΜΕ ανησύχησε και διαμαρτυρήθηκε με ανακοίνωσή της προς την κυβέρνηση κατηγορώντας την ότι δεν έχει ανανεώσει τις υποσχέσεις της για την κατάργηση των τεχνικών σχολών των υπουργείων εκτός του ΥΠΕΠΘ (!). Γράφει λοιπόν: «Παρά τις διακηρύξεις και δεσμεύσεις της κυβέρνησης φαίνεται ότι δεν σχεδιάζεται η πρόταση στο πλαίσιο της καθιέρωσης 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, επειδή δεν αναφέρεται ποιο θα είναι το μέλλον των διαφόρων ΤΕΕ εκτός ΥΠΕΠΘ καθώς και αν καταργούνται τα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ. Θεωρούμε ζήτημα, εκ των ων ουκ άνευ, ότι η δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) πρέπει να σχεδιάζεται στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 12χρονης υποχρεωτικής δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Πρέπει δηλ. να ενσωματώνει στο νέο τύπο λυκείου όλη την δευτεροβάθμια ΤΕΕ η οποία νa υπάγεται αποκλειστικά στο ΥΠΕΠΘ. Απαιτείται, λοιπόν, άμεση κατάργηση των μεταγυμνασιακών ΙΕΚ και των ΤΕΕ όλων των άλλων Υπουργείων (ΟΑΕΔ, ΟΤΕΚ, Υγείας, Γεωργίας, κ..ά.). Κανένα παιδί δεν πρέπει να είναι έξω από τους δύο τύπους λυκείων πριν τα 18 του χρόνια. Πρέπει να καταργηθεί η πρόωρη κατάρτιση».
8. Στην ανακοίνωσή της ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ στις 17/6/05 αναφέρουν:
«Β) Όσον αφορά το «Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ)»:
Η πρόταση για Επαγγελματικό πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 2 ύστερα από σπουδές διετούς διάρκειας παραπέμπει στις καλένδες την υπόθεση της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Προβλέπεται πρόωρη εξειδίκευση από την Α΄ Λυκείου. Ιδιαίτερα για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας επιπέδου 2 οι μαθητές /τριες παρακολουθούν σπουδές οι οποίες αντιστοιχούν, κατά το μάλλον ή ήττον, σε πρώιμη μεταγυμνασιακή κατάρτιση…
Κατά την άποψή μας, δηλαδή, άλλο είναι το Επαγγελματικό Λύκειο και άλλο (αναζητείται τίτλος) οι διετείς σπουδές για την απόκτηση «επαγγελματικού πτυχίου ειδικότητας επιπέδου 2» και άλλο είναι η 12ετής υποχρεωτική εκπαίδευση.
Για τους μαθητές του ΕΠΑΛ, οι οποίοι επιλέγουν στη Γ΄ τάξη μία από τις δύο κατευθύνσεις που οδηγούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η πρόσβασή τους σε αυτή γίνεται εξαιρετικά δύσκολη, επειδή θα συμμετέχουν σε κοινές με τους συμμαθητές τους του Γενικού Λυκείου εξετάσεις, ενώ θα υστερούν σημαντικά σε σύγκριση μαζί τους, αφού θα έχουν παρακολουθήσει από την Α ΄τάξη του ΕΠΑΛ διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών ( τα μαθήματα γενικής παιδείας στην Α΄, Β΄ και ιδιαίτερα στη Γ ΄τάξη θα διδάσκονται πολύ λιγότερες ώρες)…
Δεν αναφέρεται, επίσης, η κατάργηση των μεταγυμνασιακών ΙΕΚ. Άρα διατηρείται η πολυδιάσπαση των φορέων που παρέχουν επαγγελματική εκπαίδευση μετά το γυμνάσιο, πράγμα που αποτελεί ουσιαστικά «τορπίλη» στην καθιέρωση της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης».
9. Εξάλλου στην «ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» 27-10-2005 , στη σελ. 1 διαβάζουμε : « η ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ επιβάλλει …την ισότιμη ένταξή της στη λυκειακή βαθμίδα (και) την ενίσχυση της γενικής παιδείας και των γενικών τεχνολογικών γνώσεων»
http://www.olme.gr/2002/epistoliteeteliko.pdf
10. Εξάλλου στο «ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ - ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 1997 ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ», τευχίδιο που μοίρασε η ΟΛΜΕ στα ΤΕΕ τον Ιανουάριο 2006, σελ. 2 γράφουν:
« Επιμείναμε…στην οικοδόμηση του δικτύου επαγγελματικής ειδίκευσης μετά την αποφοίτηση των μαθητών από ένα πραγματικά ενιαίο λύκειο ».
11. Στις 7-2-06 η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της μεταξύ άλλων σχετικών γράφει: «Πιο συγκεκριμένα, με τις προτάσεις του ΥΠΕΠΘ για δημιουργία Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) αλλά και Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ), τις οποίες μάλιστα θα μπορούν να ιδρύουν και άλλα υπουργεία πλην του Παιδείας, συνεχίζεται και διευρύνεται η πολυδιάσπαση της πολύπαθης Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Έτσι, εκτός από τη διατήρηση του διχασμού των μεταγυμνασιακών σπουδών σε Λύκειο και Τ.Ε.Ε., τώρα έχουμε μία νέα διχοτόμηση της Τ.Ε.Ε. σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Η κατεύθυνση προς την οποία οδηγούν αυτές οι προτάσεις είναι ακριβώς η αντίθετη από την καθιέρωση 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, που έχει υποσχεθεί και η ίδια η κυβέρνηση. Είναι φανερό, λοιπόν, ότι η 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά δίνει τη θέση της σε σχολές στενής και ευέλικτης κατάρτισης (ΕΠΑΣ) με αδιευκρίνιστο περιεχόμενο και αβέβαιο μέλλον, χωρίς καμιά επαγγελματική κατοχύρωση»
http://www.olme.gr/2002/epal022006.pdf
12. Στις 8/5/2006 στην ανακοίνωσή της «Σχετικά με το νομοσχέδιο του ΥΠΕΠΘ για την ΤΕΕ» λέει:
«Πιο συγκεκριμένα, με τις προτάσεις του ΥΠΕΠΘ για δημιουργία Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) αλλά και Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ), τις οποίες μάλιστα θα μπορούν να ιδρύουν και τα άλλα υπουργεία πλην του Παιδείας, συνεχίζεται και διευρύνεται η πολυδιάσπαση της πολύπαθης Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Η κατεύθυνση προς την οποία οδηγούν αυτές οι προτάσεις είναι ακριβώς η αντίθετη από την καθιέρωση 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, που έχει υποσχεθεί και η ίδια η κυβέρνηση».
13. Στην ανακοίνωση των προέδρων της ΟΛΜΕ στις 8/6/2006 οι σαμποταριστές μιλούν πια ανοιχτά.
«Το πρόγραμμα σπουδών, οι σκοποί και οι στόχοι του σχολείου πρέπει να διαχωρίζονται, όσο είναι δυνατόν, από την εξειδίκευση και την κατάρτιση. Πρέπει να προβλέπεται η ενίσχυση της γενικής παιδείας και των γενικών τεχνολογικών γνώσεων, ώστε ο/η μαθητής/-τρια να αποκτά μια σοβαρή μορφωτική υποδομή αλλά και επαγγελματικά εφόδια, για να είναι ικανός/-ή, εφόσον το επιθυμεί, είτε να συνεχίσει τις σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είτε να συνεχίσει σε μεταλυκειακή ειδίκευση (ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύστημα) για την απόκτηση αντίστοιχων επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Η πρώτη τάξη του λυκείου της ΤΕΕ πρέπει να έχει ενιαίο πρόγραμμα (να μη χωρίζεται σε τομείς ή κύκλους) και να έχει ένα βασικό κορμό μαθημάτων ίδιο με την Α΄τάξη του γενικού λυκείου, για να είναι δυνατή η οριζόντια μεταπήδηση από το γενικό στο τεχνικό και αντίστροφα χωρίς πρόσθετο έτος. Το πρόγραμμα αυτό πρέπει να είναι σύγχρονο, σύμφωνο με τις αρχές που έχει διατυπώσει η ΟΛΜΕ για τη γενική γνώση. Πρέπει επίσης να διατηρούνται τα σημερινά γνωστικά αντικείμενα διαρθρωμένα σε τομείς και ειδικότητες στις επόμενες δύο τάξεις του λυκείου.»
Γι’ αυτό θα πρέπει να δημιουργηθεί Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης, με την ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οργανικά ενταγμένο στο Λύκειο της ΤΕΕ, που θα αξιοποιεί την υποδομή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των επαγγελματικών λυκείων, και θα περιέχει το σύνολο των ειδικοτήτων που παρέχονται σήμερα.»
ΤΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ Η ΟΛΜΕ;
ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΝΕ ΟΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΝ ΑΦΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ;
Ολόκληρα τα παραπάνω κείμενα μπορείτε να τα βρείτε είτε στο site της Κίνησης, είτε στο site της ΟΛΜΕ (www.olme.gr στο σύνδεσμο ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ)